بیش از سه هزار تن خرما از نخیلات قصرشیرین برداشت شد
محل تبلیغات شما


ورود اعضا


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




میزان رضایتمندی شما از مطالب سایت:





تبليغات
محل تبلیغات شما

'رضا محمدی' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متوسط برداشت محصول خرما از هر هکتار نخیلات این شهرستان امسال 9 هزار و 500 کیلوگرم بود.

وی، ارقام خرمای موجود در این شهرستان را زاهدی، اشرسی، خضراوی، جعفری و کبکاب اعلام کرد.

محمدی گفت: هم اکنون در قصرشیرین، 821 هکتار نخلستان وجود دارد که از این میزان 432 هکتارغیربارور و 389 هکتار نیز بارور است.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین اضافه کرد: سال گذشته از سطح 245هکتار نخیلات بارور این شهرستان، دو هزار و320 تن خرما برداشت شد که در تولید این محصول یک سال استثنایی (پر بازده) برای نخل داران منطقه بود.

وی گفت: امسال وضعیت خوبی در بخش تولید خرما در این شهرستان بود اما میزان تولید این محصول در سال زراعی قبل، به علت کم بودن گرد و غبار و کاهش پدیده ریزگردها، خیلی بهتر بود.

شهرستان قصرشیرین ظرفیت های خاصی در زمینه تولید خرما دارد و تنها منطقه استان کرمانشاه و حتی بخش شمال غربی کشور است که بواسطه شرایط خاص اقلیمی، امکان پرورش نخیلات و تولید خرما را دارد. 

این شهرستان از گذشته های دور خاستگاه خرما بوده و باغداران با اصول کاشت و نگهداری خرما آشنایی کامل دارند و از این رو هر سال به تناسب اراضی آبی موجود سطح زیرکشت باغات خرما نیز اضافه می شود.

محصول خرمای تولیدی در قصرشیرین بدلیل نبود صنایع بسته بندی، تبدیلی و فرآوری اینک بصورت فله ای به فروش می رسد که در صورت ایجاد صنایع تبدیلی، امکان بسته بندی و فروش بهتر این محصول موجب افزایش درآمد باغداران و تولید کنندگان خرما می شود. 

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با جمعیت 27 هزار نفری، بیش از 29 هزار و 188 هکتار اراضی کشاورزی و باغ دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com